neděle 27. dubna 2014

Softshellová souprava s žábou



Chtěla jsem pro Markétu ještě jedny softshellové kalhoty na výměnu - i kočky musí někdy do pračky. Ve zbytkách u Mráze jsem objevila 0,7 m vínového softu  a nadšeně odnesla domů - přesně, co jsem potřebovala. Než jsem se dostala k ušití, začalo mi vrtat hlavou, že by se hodila i nějaká hrací bunda. Kdybych zase narazila na nějaký zbytek, který by ladil s vínovou... třeba taková světlá zelená by nebyla špatná... No zkrátím to, při příští návštěvě ve zbytkárně jsem objevila přesně půl metr svěžího, jarně zeleného softu. Trocha štěstí a spousta radosti :)
   Vínového materiálu bylo víc, nadto je lepší, když ze světlého budou jenom doplňky a aplikace... ... ... takže žába. A poskládat celou soupravu tak, aby materiál vyšel a dávalo to smysl. Trochu hlavolam, ale zábava.
   Střih na kalhoty jsem použila osvědčený z koček (tepláčky Ottobre), na bundu jsem původně plánovala jiný, ale nakonec jsem přizpůsobila ten z Burdy, podle něhož jsem šila prošívanou bundu se sovama. Samozřejmě až během šití mi docházelo, že když šiju bez podšívky, některé věci by se asi měly / mohly udělat jinak. Ale tahle potřeba nutné improvizace mě na tom nakonec hodně bavila - musela jsem se s tím vypořádat z vlastní hlavy a udělalo mi radost, jak to dopadlo. Třeba lemování kapuce původně nebylo vůbec v plánu, ale teď myslím, že to s ním vypadá mnohem líp. A taky mě potěšilo, jak pěkně vypadá jednoduché začištění softshellu obyčejným prošitím dvojjehlou.

Přechodové švy jsem opět vybavila reflexní paspulkou, ale kdovíproč to stroj tentokrát odmítl chroustat. Než abych ho ničila, raději jsem z paspulky vytáhla provázek - čímž vzhled nutně trochu utrpěl. Ale chuť na paspulkování (nejen reflexní) mě ještě nepřešla, dost pokukuji po paspulkovací patce. Nemáte s ní někdo osobní zkušenost (overlock Brother)?


























Na dnešní podešťové procházce se ukázalo, že kalhoty mohly být aktuálně trochu kratší, ale Markéta teď tak rychle roste, že to asi brzo nebude vadit; alespoň nebudu muset tak rychle popouštět :)




































































Žádné komentáře:

Okomentovat